Nieuwsbericht - 31 jan 2018

Customer Due Diligence

Banking
Je bent hier: Nedec > Nieuws > Customer Due Diligence

Customer Due Diligence


Wat betekent het?

De laatste jaren krijgen organisaties steeds meer te maken met Customer Due Diligence. CDD (Customer Due Diligence), oftewel KYC (Know Your Client) is een onmisbaar onderdeel geworden van een integere bedrijfsvoering. Binnen de financiële dienstverlening wordt er ook verwacht dat instellingen zakelijke en particuliere klanten steeds beter kennen. Daarbij zorgt een goed uitgevoerd beleid voor een goede integriteit en voorkomt de instelling zo dat het misbruikt wordt voor de verkeerde doeleinden. Belangrijke voorbeelden van misbruik in dit kader zijn witwassen, terrorismefinanciering en fraude.

 

Due diligence is een Engelse term wat letterlijk gepaste zorgvuldigheid betekent. Banken dienen klanten te onderzoeken met deze gepaste zorgvuldigheid. Men dient immers te weten wie de klant is en dit dient te voldoen aan de internationale regels die opgesteld zijn onder de naam Anti-Money Laundering (AML). In Nederland zijn deze regels vertaald naar de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). 

 

Mocht je ervaring hebben op het gebied van CDD of wil je juist stappen maken op dit vlak, dan staat Nedec altijd open voor een sollicitatie.

 

Klik hier voor meer informatie!

Mensen doen zaken met mensen

En daarom hechten wij veel waarde aan een persoonlijke benadering en heldere communicatie. Afspraak is afspraak en, waar nodig, betrekken wij je bij het proces. Iedere business unit heeft een eigen aanspreekpunt, zodat je altijd met een bekende in gesprek gaat.

Toon meer