Nieuwsbericht - 13 nov 2018

De stage van Martijn

Young
Je bent hier: Nedec > Nieuws > De stage van Martijn

“In plaats van de klusjes die stagiaires normaal krijgen, krijg ik echte werkzaamheden.”

 

Mijn naam is Martijn van Campen, ik ben 21 jaar en studeer commerciële economie aan het Windesheim in Zwolle. Momenteel zit ik in het derde jaar van deze opleiding. Het eerste jaar ervaarde ik als zeer theoretisch en breed, er waren veel vakken waarvan niet alles relevant leek. Middels projecten zijn we tijdens het tweede jaar meer de diepte in gegaan. In het derde jaar kwam ik terecht in  een volledig nieuwe omgeving , ik begon hier aan mijn eerste stage. Stage marketing wel te verstaan.

 

De eerste dag

Je eerste stagedag is een dag die je niet snel vergeet. Zonder enig idee wat er op me af zou komen, kwam ik binnenlopen in een sfeervolle ruimte. De kantoorruimte was veel vrolijker en huiselijker dan ik me had voorgesteld. Met grote opvallende afbeeldingen op de muren, een zacht tapijt en een heel vrolijk interieur paste de indeling van het kantoor perfect bij de gemoedsstelling van de werknemers. Ik werd vriendelijk ontvangen,  de spanning die ik enkele minuten eerder nog voelde  was direct verdwenen.

Via een kleine omweg kwam ik in contact met Maarten van Nedecgroep, dit is een bedrijf met meerdere takken. Nedecgroep is voornamelijk actief binnen de financiële wereld. Dit is niet bepaald een “sexy” sector, van buitenaf leek dit dan ook totaal geen aantrekkelijk bedrijf voor mijn stage marketing. Toch ging ik met een open-mindset naar het sollicitatiegesprek. Na het gesprek was het voor mij duidelijk dat dit hét geschikte adres is voor mijn stage. Ik zocht een bedrijf wat genoeg expertise had om mijn kennis en vaardigheden te verbreden. Maar wat nog belangrijker was voor mij, een bedrijf wat een goede balans heeft tussen professionaliteit en een fijne werksfeer.

 

De opvolgende weken

Momenteel zit ik halverwege  mijn stage marketing. De afgelopen weken ben ik voornamelijk bezig geweest met de online-marketing van het bedrijf. Dit betekent het onderhouden van de social media, het managen van e-mailcampagnes en waar nodig aanpassingen op de website. Hier en daar maak ik een kleinschalig marketingplan, die ik vervolgens zelf kan implementeren.

 

Natuurlijk word ik bijgestuurd waar nodig en krijg ik veel advies en feedback, maar voornamelijk krijg ik de ruimte om zelf invulling te geven aan mijn werkzaamheden. “Door het gegeven vertrouwen en verantwoordelijkheden heb ik niet alleen belangrijke vaardigheden opgedaan, maar heb ik me ook als persoon ontwikkeld.” Ik heb echt het gevoel dat ik iets toevoeg aan het bedrijf en dat ik daarvoor wordt gewaardeerd. In plaats van de klusjes die stagiaires normaal krijgen, krijg ik echte werkzaamheden. stage is voor mij een echte Eyeopener. Nog nooit heb ik zoveel motivatie gehad om het maximale te willen halen uit mijn potentiële carrière.

 

De komende weken

De komende weken ga ik in verband met mijn stage marketing mee op externe activiteiten. Zo ga ik over een paar dagen naar een groot online-marketingbureau in Utrecht. Ook ga ik binnenkort mee op een demo met één van de accountmanagers. Zo wil ik kennis maken met de andere aspecten binnen het bedrijf.

 

De tip die ik wil meegeven: ga niet opzoek naar een groot bedrijf met een hoge naamsbekendheid. Ga op gesprek met meerdere bedrijven en kies het bedrijf waar jij je het meest op je gemak voelt.

 

Ben je benieuwd naar de ervaringen van onze huidige stagiair? Lees hier zijn blog: Stage marketing

Mensen doen zaken met mensen

En daarom hechten wij veel waarde aan een persoonlijke benadering en heldere communicatie. Afspraak is afspraak en, waar nodig, betrekken wij je bij het proces. Iedere business unit heeft een eigen aanspreekpunt, zodat je altijd met een bekende in gesprek gaat.

Toon meer