Wat breng je mee?
De Directeur Retail Banking is verantwoordelijk voor het ondersteunen van de Algemeen Directeur bij het behalen van de financiële en niet-financiële doelstellingen van de Bank. Dit gebeurt door het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren van strategieën, het effectief monitoren van de afdelingen onder zijn/haar toezicht (Filiaaloperaties, Marketing en Communicatie, Informatie Technologie, Afdeling Elektronische Kanalen en Betalingen, Klantenservice), naleving van de relevante wetten en interne beleidsregels, en effectief beheer van middelen om de kwalitatieve en kwantitatieve doelen van de Bank te bereiken en te handhaven. De functie omvat ook het aansturen van de afdeling Informatie Technologie om ervoor te zorgen dat deze efficiënte en effectieve technische ondersteuningsdiensten levert.
Belangrijkste Taken en Verantwoordelijkheden:
Strategisch en Operationeel Management:
- Bepalen en toewijzen van filialen doelen en toezicht houden op prestaties, waarbij actie wordt ondernomen om groei en het behalen van de doelen voor uitgeleende middelen/retail krediet te waarborgen;
 Bevorderen en beheren van bestaande niet-contante producten en elektronische diensten en klanten aansturen naar elektronische/alternatieve kanalen om een breed gebruik en het grootste marktaandeel te bereiken, en het ontwikkelen en uitrollen van nieuwe producten om gelijke tred te houden met de evoluerende technologie en nieuwe klantbehoeften;
- Monitoren van de serviceactiviteiten om ervoor te zorgen dat er voldoende training, filiaal- en eenheidsbezoeken, en effectieve afhandeling van inkomende telefoontjes, e-mails en klantklachten plaatsvinden, zodat ten minste de aanvaardbare normen van de Bank worden gehaald zoals gemeten door de onderzoeken;
- Positioneren van de Bank via haar concurrerende productaanbod, advertentie-strategieën, sociale media management, bedrijfsdonaties en public relations activiteiten met als doel het vergroten van het marktaandeel en het beschermen en versterken van het merk en imago van de Bank;
- Sterke werknemersrelaties onderhouden door middel van communicatie, filiaal- en eenheidsbezoeken, training, coaching en begeleiding om ten minste te voldoen aan de engagementstandaard van de Bank zoals gemeten door de jaarlijkse enquête;
- Zorgen voor naleving van de systemen en procedures van de Bank om ten minste te voldoen aan de interne en externe auditnormen van de Bank, waar nodig te herzien voor verbeterde efficiëntie en het juiste onderhoud en de bescherming van de activa van de Bank;
- Leiderschap en/of begeleiding bieden bij de uitrol of implementatie van nieuwe ontwikkelingen, geïnitieerd door de Bank of op groepsniveau;
- Klanten inspireren hoe ze nieuwe mogelijkheden die technologie biedt kunnen benutten om de bankervaring te optimaliseren;
- Zorgen dat de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van IT-projecten in lijn zijn met de organisatiedoelstellingen;
- Toezicht houden op de implementatie van nieuwe IT-systemen en -beleid;
- De bedrijfskosten en productiviteitsniveaus van de IT-afdeling beoordelen;
- Zorgen dat IT-systemen en -mensen effectief functioneren binnen de grenzen van budget, tijd en specificaties van de Bank;
- Ervaren in het in kaart brengen en ontwikkelen van nieuwe bedrijfsprocessen en standaarden. Leidt veranderinitiatieven, beoordeelt en analyseert de impact van veranderingen. Beheert het mensgerichte aspect van organisatieveranderingen.
Functie-eisen
Opleiding:
- Bachelor in financiën, accounting, bedrijfskunde of een discipline gerelateerd aan bankwezen, economie of bedrijfsmanagement van een erkend opleidingsinstituut. Een Master in Business Administration is een pré.
Ervaring:
- Minimaal 5 jaar ervaring op managementniveau, waarvan ten minste 3 jaar op senior managementniveau. Kennis van het beleid, de praktijken, systemen en procedures die de werking van de Bank beïnvloeden;
- Kennis van de elementen van het beoordelen, toekennen en controleren van retail kredietfaciliteiten;
- Kennis van de producten en diensten van de Bank;
- Kennis van het doel, de overtuigingen en de filosofie van de Bank met betrekking tot haar stakeholders (aandeelhouders, personeel en klanten;
- Elementen van Public Relations;
- Elementen van bankbeheer zoals;
- Hoe het lokale banksysteem functioneert en de rol van de Bank;
- Hoe de Bank winst maakt door middel van inkomstenwerving en kostenbeheersing;
- Hoe rentetarieven te beheren en de impact op winstgevendheid;
- Vertrouwd met omgevings- en markttrends – concurrentie, klanten, technologie, cultuur etc.
- Kennis van Enterprise Risk Management;
- Vloeiende beheersing van de Engelse taal in zowel woord als geschrift.
Gedragscompetenties en Vaardigheden:
- Sterke interpersoonlijke vaardigheden met het vermogen om te coachen en te begeleiden;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling; hoge mate van tact;
- Kritische en analytische denker;
- Uitstekende organisatorische en leiderschapskwaliteiten;
- Besluitvaardig;
- Vermogen om meerdere taken tegelijk te beheren;
- Data-analyse;
- Verkoop- en marketingtechnieken.
Inlichtingen
Jan Nederpel 038-4239742
06-51565418
Sollicitatie
Jan Nederpel 038-4239742
06-51565418
Solliciteer direct op de functie:
Ben je enthousiast geworden? Stuur je motivatie en CV naar ons op en wellicht kunnen we elkaar binnenkort ontmoeten!
Inlichtingen
Jan Nederpel 038-4239742
06-51565418
Sollicitatie
Jan Nederpel 038-4239742
06-51565418
